Runescape - Největší CZ/SK Runescape fan web - RSko.cz

RSko.cz

Návody, Questy, Příručky,...

Projekty: Platick návody RS07 | Evil tree | Skill boost | Treasure trail | Shooting Star Štýl 1 Štýl 2 Štýl 3 Štýl 4 Štýl 5 Štýl 6 Štýl 7

Loading tip...

Jak na 3D obrázky

by Elektrik

Nejprve si musíme sehnat nějaký šikovný program. Vybral jsem pro vás snadno dostupný Zoner 3D Photo Maker, který je v češtině a snadno k sehnání třeba ZDE.

Program má velmi snadné, intuitivní ovládání, neměl by nikomu dělat problém.

Nyní je třeba vybrat místo, scenerii, objekty, které chcete nafotit do 3D. Pointa všeho je vytvořit fotografie dvě. První zachyťte scenerii tak jak sami chcete, na druhou lehce pootočenou "kamerou". V praxi to vypadá tak, že uděláte první screen a na druhý malinko strčíte do kurzoru, aby se obraz o kousek pootočil. Není třeba moc a teoreticky není důležité ani jakým směrem. Vyzkoušejte si to co bude lépe vyhovovat.

První screen Druhý screen - pootočený

Oba dva screeny upravte ořezem v nějakém grafickém editoru (není nutné) a zapněte Zoner 3D Photomaker.

Proklikejte se až do fáze, kde po vás bude program požadovat fotografie pro vytvoření vlastního 3D obrázku - viz screen níže. Vyberte dva právě udělané a oříznuté screeny a klikněte na tlačítko další....

Program si sám vygeneruje shodné záchytné body. Doporučuji jen porovnat okem, jestli se body shodují a do výběru nezasahovat.

Pokračujte tlačítkem Další...

Nyní už dostanete vygenerovanou podobu 3D obrázku. K dispozici jsou volby pro barevnost (typ anaglyfu), úpravy překryvu a prohazování jednotlivých obrázků (pravý za levý).

Typem anaglyfu program myslí zda má být finální obrázek barevný, černobílý, optimalizovaný atp. Posuvem překryvu můžete doladit prostorovost scenerie stejně tak i prohozením jednotlivých obrázků (Pravý za levý). Tyto úpravy už provádějte s brýlemi na nose. Obecně však platí, že program vše nastaví vcelku dobře. Z praxe se mi občas vyplatilo přehodit pravý obrázek za levý.

Pokračujte tlačítkem dále.

Nyní vám program nabídne 3Dčko uložit.

A posléze si můžete prohlédnout výsledný obrázek

Tímto způsobem můžete pochopitelně dělat 3D ze všech možných her. Pozor na screeny, kde se stále něco hýbe. Pokud na prvním screenu zachytíte guarda, který na druhém screenu už nebude, těžko můžete očekávat správný výsledek.